På min kusins bröllop i Mölle

Hej!

Nu är det ett tag sedan jag bloggade... *skäms*
Men därav kommer ett extra roligt inlägg som är om:

Min kusin Joakim och hans tjej (nuvarande fru) Jessica's underbara bröllop!

Vilket var en rolig, härligt romantisk, sjungande dag med en underhållande kväll och natt med festlig stämning utöver det vanliga!, allt detta i blandat väder. Inomhus kom dock varken åskan eller störtskurarna in... Om man bortser ifrån all god dryck! =)

Och Iphone har fått en ny betydelse för mig denna kvällen... Nämligen att den är helt "värdelös"!... I vart fall om man heter Joakim och har en iJessica till hands!

Detta paret önskar jag all lycka till i framtiden, med en massa glädje och härliga stunder...

Nu lite bilder ifrån bröllopsdagen som börjar i kyrkan:

Vigsel i Mölle Kapell Jessica systers barn Joakim och Jessica på väg in i kyrkan De söta tärnorna Best man (eller vad det nu heter) är på plats också! Innehållet under tiden i kyrkan Tärnorna sjunger med Joakim och Jessica vid altaret Ena väldigt söta tärnan står och sjunger =) De tager nu varandra Bild 1 De tager nu varandra Bild 2Lars-Åke H sjunger och Hasse spelar gitarr Joakim och Jessica står och lyssnar på sången Joakim och Jessica står och lyssnar på sången - Bild 2 Joakim och Jessica står på knät vid altaret Lars-Åke H står och sjunger Joakim och Jessica på väg ut ur kyrkan


Utanför kyrkan:
Folket står och väntar på brudparet Folket står och väntar på brudparet Brudparet utanför kyrkan - Bild 2 Brudens blomma Brudparet utanför kyrkan - Bild 3 Brudparet utanför kyrkan - Bild 4 En kyss utanför kyrkan  Kvällens värdar för bröllopet Rosenblad som fallit på kyrkans trappuppgång. Cadillac bilen paret förs i till Grand Hotell Bröllopsgästerna på väg ifrån kyrkan Bröllopsgästerna på väg ifrån kyrkan - Bild 2 Bröllopsparet sitter i bilen och på väg emot Grand Hotell

Grand Hotell och lite innanför:
Grand Hotell som man ser ifrån hamnen Min systerdotter Johanna lämnar bröllopet på hotellet med sin lillasyster Emelie och en barnvakt ifrån hotellet. Bröllopsgäster på Grand Hotell Bröllopsgäster på Grand Hotell - Bild 2 

Bröllopsparet kommer till Grand Hotell:
Bröllopsparet kommer till Grand Hotell Bröllopsparet kommer till Grand Hotell - Bild 2 Bröllopsparet skålar med gästerna utanför Grand Hotell Bröllopsparet skålar med gästerna utanför Grand Hotell - Bild 2 Bröllopsparet skålar med gästerna utanför Grand Hotell - Bild 3

Bruden laddar upp alla ogifta kvinnor att ta emot brudbuketten:
Bruden laddar upp alla ogifta kvinnor att ta emot brudbuketten. Vissa verkar beredda att ta emot brudbuketten En som lyckats få tag i den fina brudbuketten. Den glada personen visar stolt upp den tagna brudbuketten.

Utanför Grand Hotell:
Bruden står och pratar med några av de som är kvar efter gruppfotot i trappan.  Även kramar delas ut av bägge i brudparet. De söta tärnorna utanför Grand Hotell

Inne på Grand Hotell samt maten under kvällen:
Dekorationer gjorda utanför baren på Grand Hotell Anna H inspekterar huvud bröllopsbordet och Lukas H filmar Förrätten - Otroligt god med olika smaker! Huvudrätten - Helt fantastisk även den. En härligt god efterrätt

Så... Detta var slutet på denna underbara kväll, som fortsatte med kaffe, dans, mer dans och ännu mer dans och väldigt mycket glädje!

Vill ni istället se professionella bilder ifrån bröllopet. Så tycker jag ni ska gå in och besöka Lisa Wikstrand's blogg som var den officella fotografen för bröllopet... Som tog betydligt mycket bättre bilder än den officella fotografen i filmen Bröllopsfotografen... Kanske har med att göra att denna tjejen är en erfaren fotograf också! :)

Ha're bra alla, så ska jag försöka återkomma mer snart igen! =)

Kommentarer
Postat av: renee :)

jätte fina bilder! jag tyckte nästan mest om den med alla rosenblad på den smått fuktiga marken.. JÄTTE fin :)

2010-09-01 @ 10:30:03
URL: http://reneel.blogg.se/
Postat av: Lisa Wikstrand

Tusen tack Patrik! Superfina bilder tycker jag! Roligt att jag fastnat på ett par stycken också.. ;)

2010-09-01 @ 13:46:16
URL: http://lisawikstrand.com/blog
Postat av: nevnarien

sv, bröllopet kommer men brudparet själva ska se dem i god tid före jag publicerar dem någonstans... :)



Jag kommer inte att lägga ut alla teman för de är inte så snygga som alla andra bilder jag brukar ta.. eftersom det inte är en tävling i snyggast bilder utan i hur man tolkar ordet med bild bäst :)

2010-09-26 @ 11:10:00
URL: http://nevnarien.se
Postat av: PAUSE

vackra bilder

2010-10-14 @ 12:17:06
URL: http://www.finest.se/pause
Postat av: Helena

Du har så härlig blogg :)

2010-10-18 @ 18:01:20
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, tack för tips! Den första hade jag inte sett förrut :)

Det är bara genom kategorier tror jag :)

2010-10-19 @ 21:58:31
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Elin

sv, hon är bara före mig offentligt, det ingen vet är att jag är precis lika mongo när jag är hemma och ingen ser ;P

2010-11-05 @ 13:43:36
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Elin

Hallå hallå..

Jaa de stämmer ;) (hus +garage m. lägenhet)



Kul att du kika in och du mer än välkommen till att beställa i webshopen!

Att flytta hemifrån är aldrig försent..hmmm men nu är de nog dags ;)



Ha de så bra i kylan! /Elin

2010-12-02 @ 11:09:24
URL: http://grindemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0