Tjoooo.... Lite info om midsommarfirandet och så...

Nu sitter jag här på kontoret en tisdag och har precis fått in nya skrivarna i huset med hjälp av andra.
Sedan kommer några andra hit och installerar dem! *Kommer bli kanon* ... Samtidigt som man längtar tillbaka till helgen...

I helgen var jag nämligen i Dalarna / Siljansnäs hos en kompis och hans föräldrar, där även hans tjej och syster och många fler var... Det var riktigt roligt och med en skön trevlig stämning både på midsommarafton och midsommardagen, var av midsommarstången reser man på midsommardagen i Siljansnäs.

På midsommardagen såg vi även då kompisens mamma var med och rodde i en sådan stor båt där ca 12 - 16 personer ror samtidigt. De hade vunnit om inte de 2 andra lagen klantade till det... Riktigt bra kämpat av dem i vart fall. De ses dock som vinnare i mina ögon. Medan hon rodde på, så satt vi i en båt bredvid och åt ostbågar, rökta räkor och rökt lax samt drack någon öl samtidigt.

Sedan blev det lite snack och sådant hemma för att sedan gå upp till en del av byn för att resa midsommarstången:

Midsommarstång resning 1


Midsommarstång

Kompisar och hans familj med flera:
Schotte familj mm

Efter det blev det mat av alla dess olika slag och även en halv låda(stor) färska räkor (dock 1½ tallrik för min del) ! *MUMS MUMS*
Mat midsommardagen

Jag och några kompisar vid bordet:
Jag o Co vid matbord midsommar

Sedan så vart det en hel del dansande och pratande med nya personer man aldrig träffat förut. Nice nice...
Galna party bilder och videos blev tagna också... hahaha...

Dans med hjalmar


Där vi var:
Schotte hem

Kompisens coola och roliga bil samt pappas ganska fina Audi i bakgrunden!:
Kompisens coola bil!

Det var en helt underbar och rolig helg alltså!

Ny vecka och en hel del sol... Träning ska det väl också bli!

Ses snart =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0